Jóga

HATHA – JÓGA

Érdekel a jóga, mint testmozgás?

Kezdő vagy és szeretnél többet megtudni, lelki, fizikai, szellemi hátteréről, kedvező hatásairól?

Mi a jóga?

A szellem – test – lélek egységét jelenti. A jóga csodálatos módszer, amellyel megtanulhatunk lazítani, harmóniát és egyensúlyt teremteni életünkben. Ha a lelkiállapotunk kiegyensúlyozott, képesek vagyunk problémáink nyugodt ésszerű megoldásaira, fizikai állapotunk jobb lesz, és ellenállóbbak vagyunk a betegségeinkkel szemben.

A jóga fizikai hatásai

A jóga testgyakorlataitól hatékonnyá válik az anyagcsere, az ászanák gyakorlásával viszonylag gyorsan látványos változásokat tapasztalhatunk: megedzik a testet, visszahozzák csinos formánkat, javíthatják esztétikai problémáinkat / toka, háj, ráncok/ Mozgásszervi problémáinkra derék, nyakfájás, rossz testtartás gyógyírként szolgálhat. A gyakorlatok növelik a hajlékonyságot, állóképességet, fiatalító hatásuk van,  serkentik a vérkeringést, segítik a szív munkáját, edzik az ereket, szabályozzák a vérnyomást.

Mit várhatunk a jógától?

Közérzetjavító hatása szinte azonnal érezhető. A jóga ellazít, felold, megszabadít a feszültségektől nemcsak önmagunkon belül, hanem emberi kapcsolatainkon is. Az a nekünk való jógagyakorlat, amely örömet szerez és önmagunk határainak kiterjesztéséhez vezet.

Mivel foglalkozunk  óráinkon?

  • Helyes légzés /pránajáma/ elsajátítása, légzésfajták megismerése, gyakorlása – A helyes légzés természetes nyugtatóként hat az idegrendszerre  hatásai: fejlesztik a tüdőt, tökéletesíti a szervezet gázcseréjét, segíti a szív munkáját, fokozza a különféle szervek vérellátását, javítja a hasi szervek gyomor, belek, máj, lép stb munkáját.
  • Bevezető gyakorlatok  bemelegítés, mely segít ellazítani gerincünket, és finoman felkészíti testünket a kitartott pózokra.
  • Ászanák  – jógagyakorlatok megismerése, elsajátítása, /Álló testtartások, Ülő és fekvő testtartások, törzsfordítások és hasizom-erősítő gyakorlatok, hátrahajlások, fordított testtartások A jógagyakorlatok mozgásfázisait, testhelyzeteit szinkronizáljuk a jógalégzés fázisaival.
  • Relaxáció –lazítás  A jógagyakorlatok utáni lazítás alkalmat ad arra, hogy testünk hasznosítsa a gyakorlatok pozitív hatását, testünket megfiatalítják, oldják az izomcsoportok feszültségét  a stresszt a szervezetünkben és megnyugtatják az idegeinket.

Oktató: Szintai Anita